hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه رازی و شرکت تکوین آزمایش پارسه

البرز| انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه رازی و شرکت تکوین آزمایش پارسه

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تکوین آزمایش پارسه برای تولید فریزدرایر صنعتی دارویی با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

 دکتر علی اسحاقی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه میان موسسه رازی و شرکت تکوین آزمایش پارسه برای تولید فریزدرایر صنعتی دارویی اظهار کرد: شرکت تکوین آزمایش پارسه، مستقر در اراک، از شرکت‌هایی است که در مرکز رشد فناوری رازی شکل‌گرفته و تقویت می‌شود و با استفاده از تجربیات و نیز تجهیزات موسسه رازی، برای نخستین بار در کشور اقدام به ساخت دستگاه فریزدرایر دارویی (خشک‌کن تحت خلاء) کرده است.

او به انعقاد تفاهم‌نامه برای خریداری این دستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به کیفیت این دستگاه و در راستای حمایت از تولید داخلی، موسسه رازی اولین دستگاه فریز درایر دارویی تولیدشده توسط این شرکت دانش‌بنیان را خریداری کرد.

رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن این دستگاه در خط تولید موسسه، در صورت رعایت الزامات موردنیاز، تعداد دیگری از این دستگاه با حجم بالاتر توسط موسسه رازی خریداری خواهد شد که این امر علاوه بر حمایت از تولید داخلی، هزینه‌های جانبی برای خریداری و تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

او با بیان اینکه بسیاری از محصولاتی که توسط موسسه رازی تولید می‌شود، می‌بایست به‌صورت فریز شده و خشک باشد، گفت: واکسن‌های زنده طیور، واکسن‌های ویروسی پزشکی و برخی از واکسن‌های دامی باید توسط دستگاه لیوفیلیزه فرآوری شوند.

دکتر اسحاقی خاطرنشان کرد: واردات این محصول خروج مقدار قابل‌توجهی ارز از کشور را به دنبال دارد که بر این اساس تولیدکننده داخلی، با حمایت موسسه رازی اقدام به تولید این دستگاه کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد